Intercom update (4)

Beste bewoners,
Na een vakantieperiode van Kobus (de installateur) en een week van topdrukte bij hen, is vanmorgen vroeg de monteur weer langs geweest. Ik schets nog even het probleem.
De intercom-bel met het daarna openen van de centrale deur door een bewoner, werkt nog wel. Maar er is storing van het geluid en deze is heel afwisselend: soms een brommetje, soms wat gepiep en soms een geweldige herrie. In het laatste geval is communicatie met de aanbeller niet mogelijk. De helderheid van het beeld is ook zeer afwisselend: van heel mistig tot wazig tot niet helemaal helder. In het eerste geval is de aanbeller totaal niet te herken-nen. De stap die nu wordt gezet is de volgende. Er wordt contact-spray gespoten op de verbindingen achter het belpaneel wat zich voor de centrale ingang bevindt. Dan is het weer even afwachten. Want we kunnen niet direkt vaststellen of het gelukt is. Bij mijzelf was het dinsdagmorgen bijvoorbeeld een orgie van lawaai en vanmorgen was het weer OK.

Als dat niet helpt gaan we bij elke bewoner vragen of ie last heeft. Mocht het (ondanks ons eerdere idee) zo zijn dat er maar een paar bewoners last hebben, dan zal bij hen binnenshuis worden gekeken naar de daar opgehangen apparatuur. Als dit ook geen soelaas biedt dan volgt een volgende (waarschijnlijke) stap. Per etage worden de draadverbindingen los gemaakt. En vervolgens weer vastgekoppeld. Om zo te kijken of de verbinding stoort of niet. Dat vergt de nodige afstemming tussen de bewoners, Kobus ons drieen.
De ultieme oplossing zou tot slot kunnen (moeten) zijn dat alle bedrading wordt vervangen.

Gelukkig kunnen er ook nog een hoop mooie dingen gebeuren in 2025.

Freerk Jedema (i.s.m. Yme en Mieke)

Reacties

Nog geen reacties. Waarom begin je de discussie niet?

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *